معرفی هنرهای زیبای داستانان و پارچینا

  • صنایع هنری داستانان
    صنایع هنری داستانان
  • شماره دوزی با هنر خوشنویسی
    شماره دوزی با هنر خوشنویسی

محصولات مرتبط با پویانمایی‌های داستانان و پارچینا است. برای ساخت این محصولات کاربرد در زندگی و تکنیک‌های هنرهای سنتی مانند تکه دوزی، زری دوزی، گلدوزی، شماره دوزی، معرق چرم، سفال، نقاشی، گل و مرغ، معرق منبت، کاشی و سایر تکنیک‌های هنری به کار رفته است.

دسترسی به محصولات هنری در بخش «هنرهای زیبای داستانان» از منوی محصولات

هنرهای زیبا در ارتباط با اشعار مولانا نیز به طور ویژه در بخش محصولات پارچینا ارائه شده‌اند.

مولانا جلال الدین محمد «بلخی» مشهور به مولوی یا مولانای روم فرزند سلطان العلما بهاالدین محمد از بزرگترین و آگاه ترین عرفای علم و معرفت در جهان است. وی در سال 604 ه.ق (1224 میلادی) چشم به جهان گشود. وی در سال 642 ه.ق. با شمس الدین محمد معروف به شمس تبریزی ملاقات کرد و پس از آن، انقلاب روحانی در وی پدیدار گردید. مولانا از آن زمان در آسمان ادب و ادبیات فارسی با اشعار عرفانی و حکیمانه اشاره به رموز غیب به شیوه سخن گستری نمود. مثنوی حاصل روزگار طلایی ایشان بود، که مشتمل بر 26 هزار بیت در شش جلد از بزرگترین آثار عرفانی همه دوران تاریخ محسوب می‌شود. مولانا در سال 672 ه.ق. درگذشت.

از آن پس، در طول تاریخ مولانا شیفتگان بسیاری پیدا کرد. با ترجمه اشعار او به زبان‌های مختلف در دوران تعامل ملت‌های مختلف، اشعار مولانا مورد توجه شرکت‌های تولید لباس، یا ابزارهای موسیقی قرار گرفت.

از اشعار اوست:

بشنو از نی چون حکایت می‌کند / از جدایی‌ها شکایت می‌کند

کزنیستان تا مرا ببریده‌اند / از نفیرم مرد و زن نالیده‌اند

سینه خواهم شرحه شرحه از فراق / تا بگویم شرح درد اشتیاق

هرکسی کاو دور ماند از اصل خویش / باز جوید روزگار وصل خویش

پارچینا نیز در راستای این توجه نمونه‌های متنوعی ارائه داده است. تعدادی از محصولات شامل هنر فاخر و اصیل ایرانی خوشنویسی (خوشنویسی اشعار مولانا جلال‌الدین محمد بلخی)، سوزن دوزی، گل و مرغ، معرق منبت، کاشی، معرق چرم و سایر تکنیک‌های هنری تهیه شده‌اند و به صورت برخط قابل معامله هستند.

دسترسی به محصولات هنرهای زیبای پارچینا در بخش «هنرهای زیبای پارچینا» از منوی محصولات